Botox Eindhoven

Botox

Heeft u last van rimpels en wilt u hier graag vanaf? Dat kan bij BM Clinics door middel van een Botox (Botuline toxine) behandeling. Botuline toxine is een medicijn wat ervoor zorgt dat de spieren ontspannen. Hierdoor krijgt uw huid de tijd om te herstellen en vervagen of verdwijnen de rimpels. Bent u geïnteresseerd in een Botox behandeling? Lees dan even verder!

Wat is Botox?

Botox staat voor Botuline toxine, Botox zelf is een merknaam net als de merken Azzalure en Bocouture. Botuline toxine is een eiwit dat geproduceerd wordt door een bacterie. Wanneer Botox in een spier wordt geïnjecteerd ontspant de spier, door de vrijzetting van acetylcholine, de stof die een spier aanzet tot contractie. Botox wordt gebruikt om rimpels te verminderen, zoals bij de fronsrimpel, voorhoofdsrimpels en kraaienpootjes. Naast cosmetische toepassingen wordt Botox ook met succes toegepast bij medische klachten zoals migraine/hoofdpijn klachten, tandenknarsen en overmatig zweten.

Resultaat Botox behandeling:

Botox is een tijdelijke spierontspanner, gemiddeld blijft Botox 3 tot 4 maanden werkzaam. Dit is erg verschillend per persoon en afhankelijk van uw lichaam hoe snel de Botox afgebroken wordt.

Wat kunnen bijwerkingen van Botox zijn?

Na de behandeling van Botox kan de huid wat rood of gezwollen zijn op de plaats van injectie, dit trekt na enkele uren weer weg. Een zeldzame bijwerking is moeite hebben om het ooglid op te tillen. Daarnaast kunnen tijdelijk hoofdpijnklachten ontstaan na de botoxbehandeling. Ook deze bijwerking trekt na enkele dagen weg.

Wanneer kan Botox niet gebruikt worden?

“Botox” kan helaas niet worden toegepast bij een allergie voor Botuline toxine. Tijdens de zwangerschap en het geven van borstvoeding worden geen behandelingen uitgevoerd bij BM Clinics. Daarnaast kan Botox niet worden toegepast bij neuromusculaire aandoeningen, gebruik van antibiotica, spierverslappers en myasthenia gravis. Gebruikt u andere medicatie of heeft u last van een andere aandoening, bespreek dit met de arts van BM Clinics.

Nazorg Botox behandeling:

Na de behandeling kan het zijn dat de huid de eerste paar uur wat roder en/of gezwollen is. Verdoving is niet nodig bij een Botox behandeling. Dit komt doordat de pijn minimaal is door de fijne naald. Het kan soms aanvoelen als een speldenprikje. Na de behandeling mag u 2 tot 4 uur niet liggen en bukken. U mag 24 uur niet sporten, niet naar de sauna, in de zon of onder de zonnebank. Na de behandeling mag u niet hard wrijven op het behandeld gebied en geen badmuts dragen.

Interesse in een Botox behandeling?

Online boeken